- Кількість кредитів 4
- Тип Обов'язковий
- Семестр 9
- Рівень вищої освіти Магістр
- Підсумковий контроль Екзамен
1. Анотація дисципліни (призначення навчальної дисципліни).
Навчальна дисципліна «Технології навчання математики та інформатики у закладах освіти», яка є складовою освітньої програми зі спеціальності 014.04 «Середня освіта (математика)» для галузі знань 01 – Освіта/Педагогіка, повинна забезпечити методичну підготовку майбутніх вчителів математики та інформатики, що стосуються інноваційних технологій та вмінь їх використання при навчанні математики та інформатики у закладах освіти.
2. Мета навчальної дисципліни: забезпечити ґрунтовне засвоєння теоретичного матеріалу на теоретико-методологічному і практичному рівні, сприяти формуванню системи знань у майбутніх вчителів математики та інформатики щодо сутності інноваційних технологій та вмінь їх використання при навчанні математики та інформатики у закладах освіти.
3. Пререквізити. Для підвищення ефективності засвоєння курсу «Технології навчання математики та інформатики у закладах освіти» здобувач вищої освіти має вивчити такі дисципліни: «Елементарна математика і методика викладання математики», «Психологія (загальна, вікова та педагогічна)», «Історія математики», «Основи інформаційних технологій», «Програмно-педагогічні засоби навчання», «Педагогіка з основами педмайстерності», «Методика викладання математики», «Методика викладання інформатики», «ІТ та онлайн-сервіси в професійній діяльності вчителя».
4. Результати навчання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент має
знати: історичні аспекти розвитку сучасних освітніх технологій та їх ролі у навчально-виховному процесі; зміст та класифікацію сучасних інноваційних технологій; сутність інноваційного підходу щодо підготовки майбутніх вчителів математики та інформатики; методику проведення занять з використанням сучасних технологій навчання; методичні і практичні аспекти реалізації інноваційних технологій при викладанні математики та інформатики у ЗО;
вміти: аналізувати наукові засади інноваційного підходу до навчання математики та інформатики у ЗО; визначати доцільність цілісного або елементного впровадження інтерактивного навчання в ЗО; розробляти нестандартні заняття з математики та інформатики: уроки-диспути, ігри, дискусії, подорожі тощо; організовувати і проводити заняття з використанням сучасних технологій навчання; застосовувати інноваційні технології на педагогічній практиці, педагогічній роботі у ЗО.
Змістовий модуль 1. Теоретико-методологічні основи фахового навчання
Тема 1. Сучасна система освіти математики та інформатики в Україні.
Тема 2. Сучасне традиційне навчання.
Тема 3. Теоретичні основи сучасних освітніх і педагогічних технологій.
Тема 4. Інформаційно[1]комунікаційні технології в умовах інформатизації суспільства.
Тема 5. Навчальні технології.
Тема 6. Освітні технології на основі ефективності управління та організації навчального процесу у ЗЗСО.
Тема 7. Сучасні технології навчання у ЗВО.
Тема 8. Педагог у сучасній системі освіти. Роль і місце науково-педагогічного працівника в розвитку суспільства, його функції.
Змістовий модуль 2. Сучасні технології навчання математики та інформатики у закладах освіти
Тема 9. Технологічний підхід до навчання математики та інформатики.
Тема 10. Технологічний підхід та індивідуалізація навчання математики та інформатики
Тема 11. Технологічні схеми навчання математики та інформатики.
Тема 12. Технології навчання математики та інформатики в глобальному інформаційному суспільстві: інформаційні, проблемна, модульна, проектна, дистанційна, ігрові, веб-квесту, кейс-метод, розробки та застосування тестів.