- Кількість кредитів 4
- Тип Обов'язковий
- Семестр 10
- Рівень вищої освіти Магістр
- Підсумковий контроль Екзамен
1. Анотація дисципліни (призначення навчальної дисципліни).
Навчальна дисципліна «Методика навчання математики у закладах освіти», яка є складовою освітньої програми зі спеціальності 014.04 «Середня освіта (математика)» для галузі знань 01 – Освіта/Педагогіка, повинна забезпечити методичну підготовку майбутніх математиків, вчителів математики, щодо викладання математики у закладах освіти (ЗО) із застосуванням сучасних інноваційних технологій навчання.
2. Мета навчальної дисципліни: забезпечити ґрунтовне засвоєння теоретичного матеріалу на теоретико-методологічному і практичному рівні, сприяти формуванню системи знань у майбутніх математиків, вчителів математики щодо досконалого знання методики викладання математики, сутності інноваційних технологій та вмінь їх використання при викладанні математики у ЗО.
3. Пререквізити. Для підвищення ефективності засвоєння курсу «Методика навчання математики у закладах освіти» здобувач вищої освіти має вивчити такі дисципліни: «Елементарна математика і методика викладання математики», «Історія математики», «Психологія», «Педагогіка з основами педмайстерності», «Технології викладання математики та інформатики в закладах освіти».
4. Результати навчання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: основи загальної і спеціальних методик в обсязі, необхідному для розв’язування типових задач фахової діяльності; діючі загальноосвітні програми та підручники; засоби навчання та їх дидактичні можливості; вимоги до оснащення та обладнання навчальних кабінетів; основні поняття і факти загальноосвітнього курсу математики, що відповідають Державному стандарту освітньої галузі «Математика»; логічну структуру загальноосвітнього курсу математики та особливості його змістових ліній; специфіку математичних, навчальних та методичних задач, а також способи їх формулювання і постановки у процесі навчання математики у ЗО; зміст та класифікацію сучасних інноваційних технологій; методичні і практичні аспекти реалізації інноваційних технологій при викладанні математики у ЗО;
вміти: розв’язувати типові задачі фахової діяльності, що відповідають кваліфікації; використовувати сучасні науково обґрунтовані прийоми, методи і засоби навчання математики, зокрема технічні, інформаційні і комп’ютерні технології; застосовувати сучасні засоби оцінювання результатів навчання; реалізовувати особистіно-орієнтований підхід щодо навчання суб’єктів навчання з метою створення мотивації до навчання; виконувати логіко-математичний і семіотичний аналіз змісту навчального матеріалу навчальної та програмової теми (виділяти стрижневий та супровідний матеріал, провідні ідеї теми, базові знання та вміння, внутрішні та внутрі- та міжпредметні зв’язки теми тощо) математичних
дисциплін, що читаються у ЗО; аналізувати наукові засади інноваційного підходу до навчання математики у ЗО; визначати доцільність цілісного або елементного впровадження інтерактивного навчання в ЗО; розробляти нестандартні заняття з математики: уроки-диспути, ігри, дискусії, подорожі тощо; організовувати і проводити заняття з використанням сучасних технологій навчання; застосовувати інноваційні технології на педагогічній практиці, педагогічній роботі у ЗО.
Тема 1. Предмет і ключові проблеми дидактики математики.
Тема 2. Цілі і зміст навчання математики в ЗО.
Тема 3. Загальна характеристика загальноосвітнього курсу математики. Концепція математичної освіти в НУШ.
Тема 4. Методи навчання математики. Принципи дидактики математики.
Тема 5. Задачі в навчанні математики. Функції задач у навчанні математики та їх види. Методика навчання учнів розв’язуванню задач.
Тема 6. Розвиток мислення, просторових уявлень та уяви, пам’яті, пізнавальних інтересів в процесі навчання математики у ЗЗСО. Формування алгоритмічної культури учнів.
Тема 7. Мотивація навчальної діяльності учнів ЗЗСО.
Тема 8. Специфіка сприйняття і засвоєння алгебраїчного і геометричного матеріалу в ЗЗСО. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках геометрії засобами ІКТН.
Тема 9. Методика вивчення числових систем. Дійсні числа і методика їх вивчення в ЗЗСО.
Тема 10. Змістовна лінія тотожних перетворень виразів в ЗЗСО.
Тема 11. Функції в старшій школі та методика їх вивчення.
Тема 12. Змістовна лінія рівнянь і нерівностей в ЗЗСО.
Тема 13. Методика вивчення тригонометрії у старшій школі.
Тема 14. Методика вивчення геометричних фігур та їх вимірювання в систематичному курсі геометрії ЗЗСО.
Тема 15. Методика вивчення паралельності та перпендикулярності в ЗЗСО.
Тема 16. Методика вивчення векторів і координат в ЗЗСО.
Тема 17. Методика вивчення геометричних перетворень в ЗЗСО.
Тема 18. Методика вивчення основ математичного аналізу в старшій школі.
Тема 19. Методика вивчення імовірнісно-статистичної змістовної лінії математики у ЗЗСО.