- Кількість кредитів 9
- Тип Вибірковий
- Семестри 5, 6
- Рівень вищої освіти Бакалавр
- Підсумковий контроль Залік, Екзамен
1. Мета навчальної дисципліни: засвоїти теоретичні основи дисципліни, сформувати інтегровані, загальні та фахові компетентності, підготувати студента до викладання інформатики в закладах загальної середньої освіти.
Завдання вивчення дисципліни: ознайомити студентів з основними компонентами теорії і методики викладання інформатики в ЗЗСО; сформувати практичні вміння і ставлення, необхідні для роботи майбутнього вчителя інформатики; сприяти формуванню готовності студентів до викладання інформатики.
2. Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: сутність та методологічні засади навчання, закони та принципи навчання, застосування їх на уроках інформатики, сучасні вимоги до уроків, принципи організації дистанційного навчання, методики проведення уроків інформатики у ЗЗСО.
вміти: створювати календарно-тематичне планування, план-конспекти уроків, вибирати й застосовувати ефективні методи навчання, готувати і проводити заняття відповідно до психолого-педагогічних вимог, сприяти адаптації учнів до самостійної навчальної роботи; формулювати задачу для її вирішення та для досягнення обґрунтованого висновку використовувати потрібну інформацію та методологію; абстрактно мислити, аналізувати та синтезувати, генерувати нові ідеї; вчитися і оволодівати сучасними знаннями; здійснювати пошук, обробку та аналіз інформації з різних джерел.
Тема 1. Предмет, мета, зміст і завдання методики навчання інформатики.
Тема 2. Державний стандарт базової середньої освіти. Інформатична освітня галузь.
Тема 3. Модельні навчальні програми.
Тема 4. Планування навчального процесу навчання інформатики в 5-9 класах.
Тема 5. Принципи і методи навчання інформатики в 5-9 класах.
Тема 6. Засоби і форми навчання інформатики в 5-9 класах.
Тема 7. Організація оцінювання результатів навчання з інформатики.
Тема 8. Концентрична структура змісту модельних програм та міжтематичні зв’язки вивчення змістових ліній.
Тема 9. Методика вивчення змістової лінії “Текстовий процесор” у 5-9 класах.
Тема 10. Методика вивчення змістової лінії “Табличний процесор” у 5-9 класах.
Тема 11. Методика вивчення змістової лінії “Алгоритми і програми” у 5-9 класах.
Тема 12. Сучасний урок інформатики в 5-9 класах.
Тема 13. Змішане навчання з інформатики в 5-9 класах.
Тема 14. Позакласна робота з інформатики в 5-9 класах.