- Кількість кредитів 3
- Тип Обов'язковий
- Семестр 4
- Рівень вищої освіти Бакалавр
- Підсумковий контроль Залік
- Анотація дисципліни (призначення навчальної дисципліни). Знання, які студент повинен одержати в результаті вивчення курсу Неевклідові геометрії, відіграватимуть важливу роль у процесі його навчання в університеті; вони є необхідними для вивчення загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін.
- Мета навчальної дисципліни: дати студентам теоретичні знання та практичні навики даного курсу за такими основними темами: Еліптичний простір, простір Лобачевського, гіперболічні і симплектичні простори.. Для досягнення мети передбачається вивчення таких основних розділів: еліптична геометрія, проективна інтерпритація еліптичного простору, псевдоевклідові простори, гіперболічні простори.
- Завдання – вільно оперувати основними поняттями та твердженнями з курсу Неевклідові геометрії, розв'язувати практичні завдання з використанням отриманих знань.
- Пререквізити. Володіння матеріалом курсів Аналітична геометрія, Лінійна алгебра, Математичний аналіз, Теорія чисел підвищує ефективність засвоєння даного курсу
- Результати навчання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: основні поняття та твердження з програмного матеріалу даного курсу;
вміти: використовувати вивчений матеріал при розв’язуванні конкретних задач, застосовувати теоретичні знання на практиці.
Під час вивчення дисципліни, відповідно до освітньо-професійної програми, формуються наступні загальні компетентності:
ЗК2. Здатність до застосування знань у практичних ситуаціях.
ЗК3. Знання й розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК6. Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями.
Фахові компетентності спеціальності:
ФК4. Здатність формувати і розвивати в учнів ключові та предметні компетентності засобами навчального предмету та інтегрованого навчання; формувати в них ціннісні ставлення, розвивати критичне мислення.
ФК10. Здатність до кількісного мислення, розробки і дослідження математичних моделей явищ, процесів та систем, використання обчислювальних інструментів для чисельних і символьних розрахунків.
ФК11. Здатність до аналізу математичних структур, у тому числі до оцінювання обґрунтованості й ефективності використовуваних математичних підходів.
Програмні результати навчання
ПРН4. Здійснювати добір і застосовувати сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів; критично оцінювати результати їх навчання та ефективність уроку.
ПРН5. Вибирати відповідні форми та методи виховання учнів на уроках і в позакласній роботі; аналізувати динаміку особистісного розвитку учнів, визначати ефективні шляхи їх мотивації до саморозвитку та спрямування на прогрес і досягнення з урахуванням здібностей та інтересів кожного з них.
ПРН16. Розуміти і реалізовувати сучасні методики й освітні технології навчання математики та інформатики для виконання освітньої програми в базовій середній школі, застосовувати інформаційно-комунікаційні технології на уроках і в позакласній роботі.
Змістовий модуль 1. Еліптичний простір
Тема 1. Еліптичний n-вимірний простір
Тема 2. Проективна інтерпритація . Квадрики
Змістовий модуль 2. Простір Лобачевського
Тема 1. Псевдоевклідові простори
Тема 2. Простір Лобачевського і його проективна інтерпритація. Квадрики
Тема 3. Розширений простір Лобачевського
Змістовий модуль 3. Гіперболічні і симплектичні простори
Тема 1. Гіперболічний простір
Тема 2. Квадрики
Тема 3. Симплектичний простір